fredag 4 juli 2014

 Denna stol tog jag itu med lite före midsommaren. En typs Laiskanlinna. Gammal stol som är i gott skick förutom tyget. Dynan är fylld med dun, vilket är lite roligt.
 Tyg för tyg bort och med spänning ser man vad som finns där under. I hurdant skick är stolen, vad skall man göra och går det att göra något.
 Nå denna stol gick det att göra något åt. Lite nya fjäderknutar och förstärkning av fjädrar samt lite ny fyllning. Så var det då äntligen tid för ryggstödet.
 Och bit efter bit så plötsligt var stolen klar. Nå kanske inte plötsligt för tid tar det ju nog riktigt tillräckligt att göra en sådan här stol, men roligt.
På sidan om har jag också äntligen fått färdigt denna tv stol och fotpall. Inte var det bara för 2 år sedan jag började göra stolen men eftersom jag fick höra att det inte var någo bråttom så bara blev och blev den. Man skall aldrig säga till mig att gör det nu sen nån gång. Då går det just så här. Hoppas i alla fall att stolen nu passar bra där den skall komma

Inga kommentarer: