söndag 16 februari 2014

Lite uppdatering

 I snart 10 år har jag planerat att måla min ikea-pall. Nu när jag har ångan upp så fick jag det äntligen gjort.


 Vår gamla vattenbehållare från bastun har jag för länge sedan tagit i bruk för annat än det som den ursprungligen är menad för. Det har varit en jätte bra "blomkruka". Nu när jag som sagt har ångan upp så ser jag allt som behöver lite ansiktslyftning och då fick också denna en. Ursprungliga färgen var ljus trä men jag ville ha lite mörkare färg på den så det fick bli sådan här.
 Egentligen valde jag färgen utgående från hur jag skulle få bästa träning på att ta fram en bra färg. Jag använder mig av tuboljefärg och till denna färg har jag blandat ihop tre olika färger som jag har spätt på med lite olja.
 Här är då en stol som jag håller på att göra. När stolen är färdig kommer jag med nya bilder
 Denna pall tycker jag jätte mycket om. Ingen får sitta på den, den skall vara som blom-bord. Den håller nog att sitta på men jag tycker den passar bättre så här.
Min ursprungliga ide var att skrapa bort färgen och måla den på nytt.
Så här såg den ut när jag räddade den från min pappas lider. Pappa småskratta åt mig när jag sa att jag tar hand om stolen. Jag tyckte faktiskt att han såg lite förvånad ut när han såg den i det skick den är nu. Men nu får han den inte mera. Nu är den min!


Inga kommentarer: