tisdag 28 januari 2014

Vår ballerina


Vem har vi inte som små drömt om att få vara en ballerina? I något skede kanske man skippar sin dröm. Inte alla. Åtminstone för en kväll.

Förra torsdag kväll fick jag ett samtal där frågan var. Kan du sy en ballerinadräkt till mig, jag behöver den nästa vecka. Ah ha nå hurdan då. Skicka en bild av något. Okey den kommer i morgon. Nå då var det inget annat än att börja fundera om det finns tyg i skåpet. Det perfekta tyget hittades och på nolltid var det att sy ihop något. Jag fick som alltid en hel kväll tid för att förverkliga dräkten. Festen som dräkten skulle till heter något " Ups jag kom visst fel". Nå hoppas de har trevligt i alla fall och allt går väl.

Jag måste ju nog erkänna att jag tycker det är roligt att sy maskeraddräkter. Synd förståss att det inte blir så ofta man gör det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din lilla prinsessa ... så söt hen är...

Anonym sa...

Ja säg int annat. Och vilka benmuskler, säkert av dansandet