onsdag 8 januari 2014

Nytt år nya projekt

Då har vi äntligen fått börja ett nytt år igen och hoppeligen ett aktivt sådant. Det behövs många nya projekt på gång för att man inte skall hinna släppa sig lat. Januari månad är ofta för mig en månad då inget sker. Nu har jag då tänkt mig lite stolprojekt så att det inte skall bli en lat månad.
 
 
 
 Denna pall har jag faktiskt gjort redan före jul klar. Denna vackra pall hittade jag i ett garage och då tänkte jag genast att den skall min tomte få. Jag skrapade bort målning, slipade stolen och tog bort de stora spikarna som benen var fast med och så limmade jag dem på plats istället. Sen var det bara att måla pallen. Lägre ner finns pallen som färdig. Den blev brun, lite onödigt mörk men annars helt bra.
 Så har jag denna pall. Efter att detta foto är taget har jag hunnit skrapa bort färgen. Nu skall jag idag plugga den så sitsen hålls på plats. Sen tänker jag dra den med linolja. Min första tanke var att den skall målas men efter att jag hade skrapat den så nej. Den blir säkert bäst med endast olja. Foto på denna får ni se när den är klar.
 Så har jag på gång denna stol. Jag har hunnit skrapa bort lack. Så har jag en snickare att göra pluggar att jag får armstödet helt och sedan skall jag måla den. Detta är ett kundarbete och den är önskad att bli vit med en gammaldags klang. få se vad jag får den till.Hoppas bra. Sen till sist skall jag förståss ännu beklä sitsen.
Här är då den färdiga pallen som min tomte fick. Inte skulle man kanske kunna tänka att det är samma pall som var lite röd, gul och blå.

Förutom dessa projekt har jag nog många ideer och tankar vad jag borde göra och skulle vilja göra. Få nu se vad det blir av dem. I alla fall har jag beställning på 9 luciaklänningar, 5 stjärngosseskjortor och 5 tomtedräkter. Nå jag har ju 11 månader tid på mig:)

Inga kommentarer: