fredag 24 januari 2014

Den kalla månaden



Graderna hålls lågt ner på temperaturmätaren. Snö skulle det ju förståss få vara mera av men alltid får man ej som man vill. I alla fall finns det ju annat också att göra än skida och skotta snö så bra från den sidan förståss.

Själv har jag nu gjort lite dittan och dattan denna månad. Januari brukar vara ganska tung och månad då jag får inget gjort men medvetet har jag nu försökt ha lite projekt.
 Denna ljusa gjorde jag före julen till mig och en likadan fick min syster av julgubben. Hoppas hon också är nöjd nu i kylan att ha varmt om halsen
 Denna blåa och röda på nedre bilden har jag gjort nu efter veckoslutet. Jag var förra lördagen i Tallin och hittade garnet. Garnet är tyskt och heter Subito. Ett nystan till en halsduk. Jag har alltså virkat till en tubhalsduk. Från ena endan har jag tagit garn att virka med och från andra ändan har jag virkat ihop garnet:)
 
Nu väntar jag på nästa resa till Tallin så skall jag köpa mera av detta garn för jag har fått lite beställningar. säkert kan man ju köpa det från nätet också eller kanske i någon butik här men är det inte en bra orsak att få åka över till vårt grannland:)
 
 

Inga kommentarer: