onsdag 30 december 2015

Jullov

 Jag som tycker om att skida så har varit smått deprimerad när vi ingen snö har. Hösten har varit tung, massor med jobb, andra onödiga problem att fundera över som har tagit mera än all energi. Det har varit om man får säga smått jäv...
Nå nu har jag äntligen jullov. Här finns snö och bra spår så jag kan vara ute i skogen och skida. Detta ger mig energi vilket behövs för att klara av vårterminen vilket också kommer att bli en intressant utmaning. ...Nå nog ska jag väl ro iland med det också. Jag tycker ju nog om utmaningar och arbete så det borde ordna sig.
Men nu njuter jag en liten tid först.
Plätthögen är inte så hög som ibland men det gör inget. Alla har ändå fått äta riktigt tillräckligt.
Att ha plättkalas en kväll på skidresa är ett måste och den traditionen har nu fått förlängelse. Alltid lika gott.

2 kommentarer:

Helen sa...

Gott nytt år på dig Sisi!
Och hoppas du skidade dig till mycket energi för den kommande terminen.
Vi ses och hörs!
Helen

Sisi sa...

Nu har jag energi igen☺ hoppas vi träffas snart över en kopp kaffe