söndag 22 december 2013

Vart tar tiden vägen

Denna höst har gått så hastigt att det har varit svårt att hinna med. Beror det på åldern eller .... Nej jag tror det beror på att man har roligt. Vi får ta till talesättet när man har roligt går tiden så hastigt.
I alla fall har jag försökt mig på en del olika projekt.
Här var en stol jag hittade i min fars garage. Inte skulle han kanske ha viljat ge den men jag lovade att han skall få den tillbaks när den är klar.
All målning skrapade jag bort och fick gjort en pinne som fattades under stolen. Det blev en annan stol genast med denna behandling.
Lite färg på och linolja så är det en helt annan stol. Nå nu är det två dagar till jul och då brukar man få presenter om man har varit snäll....................

Jag har nog gjort lite andra ytbehandlingsarbeten också men .... Det största projektet var väl bordet och bänken till min bror. Det tog 65 timmar så en del tid gick där ju nog. Så har jag gjort bordet som jag har visat i ett tidigare inlägg, denna stol och så en pall som jag inte ännu har visat alls. Det kommer bild på den när jag hittar de. Den pallen blev faktiskt helt som en ny möbel.

Längs med hösten har jag ju gjort lite sömnadsarbeten också som någo börsar och små påsar. På den sidan skall jag förbättra mig på vårsidan. Samma sak gäller möbeltapetseringen. Jag har redan stolar som väntar på mig. Jag ser fram emot vårterminen. Det är ju så roligt att ha och få göra en massa olika roliga saker. 

2 kommentarer:

Helen sa...

Den röda färgen är nog sen så vacker!

Sisi sa...

Ja tack jag tycker också det är en vacker färg. Det är engelsk mörk röd färg.