måndag 21 april 2014

små förändringar

För länge sedan visade jag bilder på hur ett matbord och en bänk förändrades när jag hade skrapat bort all färg. Samma förändring skulle också soffan få.
 När jag hade börjat med att skrapa och skrapa och igen skrapat så tänkte jag nog att vad har jag egentligen gått och lovat. Det kändes ibland som om jag hade tagit vatten över huvudet. Främst kändes det som en utmaning som kallas duga för att min arm oftast värkte(tennisarmbåge) och så lyckades jag också till lika få många andra arbeten som jag inte heller kunde tacka nej till. Fan tar den som ger sig!
 Efter ännu lite mera skrapande så blev soffan äntligen bra att se ut. Nu har den oljats och får i lugn och ro torka så skall den ännu få en dyna sydd till så blir den jätte bra ihop med det övriga möblerna.....Ännu finns det åtminstone en gunga som skall fixas till:)    Tur att det finns arbete

Inga kommentarer: