torsdag 14 november 2013

Ytbehandling

Vilken överraskning. Jag studerar. Alltid skall det vara något nytt på gång. Nu går jag alltså en 1-årig utbildning i ytbehandling. Roligt är det och hela tiden lär jag mig något.
Bordet på övre bilden är hur det såg ut ursprungligen ljust lackat med en svart kant. Jag köpte bordet från ett loppis, tänkte att det var passligt stort eller litet arbete. Det är nämligen bra att inte ha så långtutdragna arbeten för då hinner man ju mera.
Här är bordet färdigt. Nu är lacket och den svarta kanten borta. Istället är bordet målat med konstnärsfärg baserad på olja. Sedan är ytan behandlad med linolja. Bilden visar inte riktigt men det blev nog bra, jag är riktigt nöjd.
Följande projekt är under arbete redan.

2 kommentarer:

Eva sa...

otroligt snyggt, ytan är verkligen fin... utbildningen visar sig redan vara till nytta:)

Sisi sa...


Du skall snart komma på besök så får du se vilka under man kan göra på ytbehandlingen. Det är helt otroligt. Man skulle inte kunna tro.