måndag 13 maj 2013

trögt framåt

Något smått har jag ju nog gjort.
Stolen före och stolen efter.
Härifrån började allt med stolarna. Jag tänkte göra om stolen på en medborgarinstitut kurs. (Jag har två stycken likadana.) Sagt och gjort. Ofta brukar jag handla och inte fundera så mycket. Nå jag for iväg på min kurs, var där en gång och tänkte att detta är ju jätte roligt, man kan ju utbilda sig till en sådanhär som klär om möbler. Problemet var bara det att var kan man utbilda sig och hur går allt till. Jag kom hem och började googla, hittade en utbildning men den hade redan börjat. Vad gör det Jag ringde förståss till skola och frågade ifall det finns en chans att börja ännu fastän utbildningen egentligen redan har börjat. Allt hände på någon timme och plötsligt satt jag i bilen påväg till Lovisa, Kuggom. Nå dessa stolar har sedan fått vila ganska länge för vi fick ju börja från början med hela tapetseringen och dessa stolar är ju inte det första arbetet man gör. Sakta men säkert har i alla fall projektet framskridit. Nu är stolarna klara, inte behöver jag dem mera för jag har gjort så många andra stolar att jag vet inte vart jag skall ta vägen med alla. Nå det är ett annat problem....

 I alla fall ser stolarna klara och ser ut så här nu. Helt ok. Tiden har gått och nu är det endast två veckor kvar så kan jag också titulera mig som möbeltapetserare.Endast slutprovet kvar.
 Detta är också en stol som från sitt ursprungsutseende har fått ett litet lyft och kanske blivit lite modernare. Inte vet jag i alla fall är den faktiskt helt utan en plats hemma men jag tycker om den ändå. Men om det går för stolen som för mig så kan man aldrig vara säker på vad som händer härnäst.

Inga kommentarer: