söndag 10 juni 2012

stolar, stolar


Tänk så en stol kan se annorlunda ut beroende på tyget. Den övre bilden visar hur stolen såg ut före jag klädde om den och den undre visar stolens utseende efter att den är omklädd. Det som harmar mig är att jag beställde två paket med mässingsband, en till vardera stol och nu räckte det inte till. Det måste ha varit för lite band i ena paketet eftersom det andra paketet räckte till och blev till och med lite över. Det är en väninnas stolar och jag har redan haft dem hur länge som helst och nu måste jag ännu vänta tills jag får mera band. Hoppas hon har tålamod. Det har varit ett intressant projekt, tillika har jag varit rädd hur jag skall klara det. Stolen är helt från början gjord. Jag har satt nytt sadelhjord och den är fylld med några kilo sjögräs....Roligt att lära sig.

Nu har jag sommarlov från den skolan men jag håller nog på med stolprojekt för det. Få sen hur tiden hinner till för annat pyssel.

Inga kommentarer: